Möödunud nädalal kolis Scoutspataljoni A soomusjalaväe kompanii kaitseväe matkegrupi toel virtuaalsesse lahinguruumi, et harjutada ja kinnistada kompanii taktikalist tegevust ja sünergiat.
„Virtuaalses lahinguruumis sõdimine nõuab samu tegevusi, mida me teeme reaalsel maastikul harjutades – näiteks jalaväe jaoülemate ja soomukimeeskondade pidev omavaheline suhtlemine, teineteise toetamine ja olukorrateadlikus,“ ütles A-kompanii ülem major Martin Abram.
Harjutusel osales A-kompanii täiskoosseis, nii soomusjalaväelased, lahingumasinate meeskonnad kui kompanii juhtkond, kes olid vastase ja administraatorite rollis. „Simulaatorite kasutamine hoiab kokku aega, raha ja tänu kiirele „restardile“ ehk algpositsioonidele liikumisele annab võimaluse korduste arvu suurendada ning vajalikud protseduurid kinnistada,“ lisas major Abram.
Neli päeva kestnud harjutuse vältel harjutasid soomusjalaväelased tegutsemist jao-, rühma- ja kompaniitasemel Eesti territooriumi matkivatel kaartidel nii linna- kui hoonestamata alade tingimustes.
Harjutus toimus koostöös kaitseväe akadeemia matkegrupiga, kelle spetsialistid tõid kohale vajaliku tehnika ning seisid hea selle eest, et harjutus oleks võimalikult sujuv, realistlik ja õpetlik.
„Meil öeldakse, et kõik peale sõda on simulatsioon ning kuigi ükski simulatsioon ei asenda füüsilist tegevust maastikul, aitab virtuaalruumis harjutamine üksust olulisemalt tõhusamaks muuta. Meil on hea meel, et tänu virtuaalruumis harjutamisele on veel üks üksus oskuslikumaks treenitud,“ ütles VBSi meeskonna ülem kapten Sulo Seim.
Matkegrupp loodi 2006. aastal eesmärgiga õpetada eri tasandi üksusi simulatsiooniprogrammide abil täitma püstitatud eesmärke, mille saavutamine reaalsuses oleks kulukas ja ohtlik. Aasta jooksul teevad VBS spetsialistid ka kümneid koolitusi väljaspool Tartus asuvat matkekeskust.
Scoutspataljon on 1. jalaväebrigaadi koosseisus olev professionaalse väljaõppega iseseisvaks lahingutegevuseks võimeline manööverüksus.