Lennuvahendid
Õhuväel on kasutada kopterid Robinson R44, treeninglennuk Aero L-39 Albatros ja erinevad transpordilennukid.
Kopterite R44 Police ja Clipper kasutamise võimalikkus avalikus sektoris
Otsingulennud: jälgida/otsida liiklusvahendeid ja/või inimesi
Erioperatsioonide toetus: koordineerida selles osalevate üksuste tööd ning otsida kannatanuid või hukkunuid infrapunakaamera abil
Massiüritused: koostöö julgestus- ja turvaüksustega
Aerofotolennud
Sidepost: halva raadioühendusega aladel võimalik kasutada operatiivse sidepostina
Vaatluslennud: määrata loodusõnnetuste ulatust; avastada metsavarguseid, põlenguid, reostusi (võimalik kasutada infrapuna-/videokaamerat ning digitaalinformatsiooni saatmis- ja vastuvõtuseadmeid)
Õppuste toetus: vaatlus-, otsingu-, patrull-, eskort- ja jälituslennud
VIP-lennud (kuni 3 reisijat)
Kopteri R44 ja Clipper võimalikud kasutusalad koostöös teiste väeliikidega
Õppuste toetus: vaatlus-, otsingu-, patrull-, eskort-, luure- ja jälituslennud (võimalik kasutada infrapuna-/videokaamerat, suunatavat prožektorit ja valjuhääldit)
Sidepost: halva raadioühendusega aladel võimalik kasutada operatiivse sidepostina
Transportlennud: toimetada sihtkohta (sh laevadele) kaitseväelasi ja kaupa (sh laevadele), maksimaalselt võimalik mahutada 3 reisijat või 350 kg kaupa
Vaatluslennud: kontrollida maaväe üksuste maskeeritust, määrata loodusõnnetuste ulatust; avastada metsavargusi, põlenguid, reostust (võimalik kasutada video- ja digitaalinformatsiooni saatmis- ja vastuvõtuseadmeid)
Otsingulennud: jälgida/otsida liiklusvahendeid ja/või inimesi
Aerofotolennud
Eskort
VIP-lennud (kuni 3 reisijat)
- Video-/infrapunakaamera (suunatav)
- Prožektor (suunatav)
- Videosalvestus ja saatja digitaalinformatsiooni maale edastamiseks (reaalajas pildi edastamine)
- Valjuhääldi
- 2 VHF/UHF raadiot sidepidamiseks maapealsete üksustega ja/või teiste õhusõidukitega
- GPS Global Positioning System
Sooritusvõimekus
Suurim kiirus: 209 km/h
Reisikiirus: 170–200 km/h
Maksimaalne lennukaugus (ilma reservita): 741 km
Ripplend maaefektis: 2100 m
Ripplend väljaspool maa efekti: 1673 m
Tõusukiirus üle: 328 m/min
Lennulagi: 4593 m
Mass
Kogumass: 1089 kg
Tühimass koos õli ja avioonikaga: 654 kg
Standardkütus: 115,821 l
Lisakütus: 69,26 l
Reisijad ja pagas koos standardkütusega: 351 kg
Rootor
Labade arv: 2
Diameeter: 11 m
Sabarootori diameeter: 1,5 m
Mootor
Tüüp: Lycoming 0-540-f1b5
6-silindriline, bokser-tüüpi, õhkjahutusega, karburaatoriga
Võimsus: 260 hobujõudu
- Statsionaarsed või sundavanevad ujukid
- 2 VHF / UHF raadiot sidepidamiseks maapealsete üksustega ja/või teiste õhusõidukitega
- GPS Global Positioning System
Sooritusvõimekus
Suurim kiirus: 209 km/h
Reisikiirus: 170–200 km/h
Maksimaalne lennukaugus (ilma reservita): 741 km
Ripplend maaefektis: 2100 m
Ripplend väljaspool maa efekti: 1673 m
Tõusukiirus üle: 328 m/min
Lennulagi: 4593 m
Mass
Kogumass: 1089 kg
Tühimass koos õli ja avioonikaga: 654 kg
Standardkütus: 115,821 l
Lisakütus: 69,26 l
Reisijad ja pagas koos standardkütusega: 351 kg
Rootor
Labade arv: 2
Diameeter: 11 m
Sabarootori diameeter: 1,5 m
Mootor
Tüüp: Lycoming 0-540-f1b5
6-silindriline, bokser-tüüpi, õhkjahutusega, karburaatoriga
Võimsus: 260 hobujõudu
Tehnilised andmed
Meeskond: 2
Mahutavus: 19 reisijat (17 langevarjurit)
Pikkus: 13,1 m
Tiiva siruulatus: 22,03 m
Kõrgus: 4,9 m
Tühikaal: 4354 kg
Maksimaalne õhkutõusu kaal: 7500 kg
Mootor: Pratt & Whitney Canada PT6A-65B turbopropellermootor, 1100 hobujõudu (820 kW) (x2)
Võimekus
Maksimaalne kiirus: 355 km/h
Reisikiirus: 153-244 km/h
Lennuulatus: 1592 km (koos kohustusliku 45 minuti varuga)
Maksimaalne õhus püsimise aeg: 6,2 h
Lennulagi: 7620 m
Võimalikud kasutusalad
• Merepatrull
• CASEVAC (casualty evacuation)
• Õhutransport
• Erioperatsioonid
Iseloomulikud omadused
• Lühikesel rajal õhkutõusu ja maandumise võimekus
• Võimekus maanduda ja õhku tõusta erinevatel pinnastel
• Head lennuomadused madalatel kiirustel
• Lihtne ja kiire laadimine tagumise transportluugi kaudu
• Ülatiivaline – hea omadus mootorite kaitseks erinevatel pinnastel opereerimiseks
• Kiire ja lihtne kabiini sisustuse muutmine vastavalt operatsiooni vajadusele
• Mootorite omapärane ehitus – „by-pass“ klapp vähendab riski võõraste objektide sattumist mootorisse
Tehnilised andmed
Meeskond: 1 või 2 pilooti
Pikkus: 12,13 m
Kõrgus: 4,77 m
Tiiva siruulatus: 9,46 m
Tiiva pindala: 18,8 m2
Mootor: 1 x Ivchenko AI-25TL turbofan, 16,87 kN
Sooritusvõimekus
Suurim lubatud kiirus laskudes: 980 km/h (Mach 0,80 (609 mph)
Maksimumkiirus otselennul: 750 km/h (405 kt (466mph) kõrgusel 5000 m (16400 ft))
Lennukaugus: 1100 km, lisapaakidega 1750 km
Lennuaeg: 2 h 30 min, lisapaakidega 3 h 50 min
Lennulagi: 11000 m (36100 ft)
Tõusukiirus: 13,5 m/s (4130 ft/min)
Vajaminev raja pikkus: stardiks – 540 m (1740 ft), maandumiseks 650 m (2140 ft)
Mass
Tühimass: 3455 kg
Maksimaalne stardimass: 4700 kg
Standardkütus: 1255 l, lisapaakidega 1955 l
Navigatsiooniseadmed
- 2 x VHF raadiot
- 1 x UHF raadio
- ILS, VOR, GPS
- Transponder
- FDR
- Intercom
Kasutusala
- Õppuste toetamine
- Pilootide treening
- Sihitajate ja taktikalise õhutuletoetusüksuse treening
Viimati uuendatud: 8. jaanuar 2025, 14:04